Sunday, August 26, 2007

Sommerferien 07 er over - mimring

Javel, det var det, liksom.
I morgen må vi leve en helt annen kultur, enn det vi har gjort på flere uker. Stå opp tidlig, sitte i ro, holde kjeft, høre etter, rekke opp hånden, skrive...
Men friminuttene er jo alltid kjekke :)

Denne sommeren har egentligt vert enormt gøy, selv om det har regnet så mye.
Jeg har egentligt aldri vert så mye foran dataen i en sommerferie, som jeg var i sommeren 07. Men men. Jeg har hatt det gøy.

Jeg har også fått sjangsen på å prøve å lære å kontrollere drømmene mine. Uten hell. Men jeg hadde det nå gøy ^^, Eller, jeg klarte jo å dagdrømme imens jeg drømte i går, da.. Det telles jo som kontroll?

Jenteturen var kjekk. Ble litt bedre kjent med slektningene mine, og jeg fikk GOD MAT i FASTE TIDER...

Kjøreturen opp til mormor og morfar i Møre og Romsdal sammen med mamma alene i bilen, var faktisk kjekkere enn det jeg forventet meg.
Jeg ville egentligt sitte i baksetet, og gnåle om den dårlige musikksmaken til de som satt fremme, og leve i min egen verden. Men istedenfor satt jeg med kamera i hendene og tok bilde av de mest uinteressanne tingene. "Jeg er bedre turist enn dem!" sa jeg også, da jeg såg nederlandske og tyske campingbiler xD De hadde jo ikke kamera i hendene sine, slik som meg :P
Også da vi stoppet, kjøpte Pondus i Åkrafjordtunet, også. Inni det bladet, var det en som sa: "Hvem tror du at vi er? Født bak en stein i Åkrafjordtunet?"
Åkrafjordtunet er en ganske øde plass, men nydelig natur. Også en kafé med fascinerendes suvinirer. Syns et bare var litt morsomt :P
Jeg var også på atlanterhavs museet, som ligger i Møre & Romsdal. SVÆRE fisker på flere kilo! :D Også hoppet en dykker uti det største akvariummet (Norges største, faktisk :P) og matet alle de svære fiskene. En steinbit kunne enkelt bitt av en fing på han.
Mormor lagte råmelkspudding, også. Kun bønder som har kuer har muligheten til å spise sånt i dag x) Det var ganske godt. Ble bra i magen av det.
Bilturen hjem satt jeg på med broren min. Enormt gøy, og enormt uvanlig å kjøre bak mamma sin bil! :D
Jeg skulle egentligt spille data i bilturen, men den hadde ikke batteri. Istedenfor satt jeg 5-6 timer og tegnet på en tegning. Ble ganske tøft x)

Vet ikke om du ser det så bra :P
Uansett, den tegningen tegnet jeg på biltur. Improvisert. Jeg visste ikke hva det skulle bli, men sånn ble den.
"Det ser ut som den ødelegger jorda," sa broren min. Okey, så ødelegger de jorden da.
Prøvde å tegne en til (den til høgre)
"Destroying the world" eller noe, heter den ("The end of our world"? hm)
Silje: "Vel, Antarktis lever.. Søren! Norge er ødelagt!" xD
Storebror: "Næhæ, det er din egen feil, det..."
Silje: "*Sukk* ja..."
:P
 
Da jeg kom hjem, gjorde jeg ingenting :)
Var enten foran dataen/TV'n, eller med venner.
Det er så gøy å gjøre ingenting :D

Jeg har IKKE blitt brun i det hele tatt x) Jeg er nok den bleikeste i klassen, og kanskje på hele skolen O.o


Men det var min sommer... Nå er den over. Kommer til å savne den.
Nå tipper jeg bare at Nils Roger skal få oss til å skrive "What we did in our summer vacation" and then tell it to the whole class .. I have my text here, and all I have to do is translate it, and then prepare my english ;) - This is serious.

10. grade, here I come!

1 comment:

Marita said...

okei, si eg gidda å lesa alt, så ska eg kommentera litt o. spesielt på den teiningen!:O oh my holy good mother of god:O SÅ FINT/KULT/KREATIVT/GENIALT! Dei teiningane dine fascinere mg altså! sko ønska eg o konne teina:(
menmen:P nogen har det, andre ikje.

:)